Monday, August 3, 2015

Syawal 1436

Assalamualaikum



Rutin setiap kali syawal lebih kurang sama je tiap tahun. Kadang terfikir nak cari kelainan contohnya, bermaaf-maafan di pagi syawal yang turut disertai dengan menantu ibu dan ayah. Ehhhh, i cakap pasal abang and his future wife eh. :p

Aku dah sah-sah lah terikat dengan perjanjian yang tak boleh berumah tangga sehingga tiga tahun. Dan sekarang tinggal setahun je kontrak akan tamat. Kah! okay okay memang tinggal setahun tapi belum lagi nak fikir dengan serius. Tengok perangai pun tak matang lagi. Bangun subuh kadang ibu yang kejut. Ibu masak tiap hari. tak layak lagi! ya Allah. Apa aku merepek niii lari jauh dari tajuk !

Syawal kali ni aku buat keputusan untuk pulihkan kembali friendship aku dengan seseorang. Dah lama aku pendam perasaan marah, geram, kecewa dan sedih dan akhirnya aku luahkan semua pada dia. Alhamdulillah lepas minta semua penjelasan dan mengaku kesilapan sendiri, kami decide untuk mulakan friendship dari awal. Ya memang aku ramai kawan yg boleh kongsi semua suka duka dengan aku tapi she is my bestfriend before and i love her. Walaupun perangai kami memang jauh beza tapi i need her ! Selama ni aku banyak salah sangka dan overthinking. Sebab tu aku rasa jauhhh sangat dengan dia.

Aku minta maaf atas semua tingkah laku dan tutur kata yang melebihi had sepatutnya. Gurauan aku kadang-kadang kasar tapi aku akan betul-betul bergurau kasar dengan orang-orang yang aku selesa dengannya sbb gurauan aku tak pernah serius. Huhuhu

Aku maafkan semua orang yang pernah buat aku kecik hati. I really mean it. Aku tak nak simpan apape dendam atau perasaan yang tak best dekat orang. 

Selamat hari raya maaf zahir dan batin ;)


No comments:

Post a Comment