Wednesday, September 18, 2019

Kenangan Terindah (Part 1)

Assalamualaikum.

Tiba-tiba aku rasa nak kongsi cerita pengalaman melahirkan anak pertama. Pengalaman dapat bersalin aku rasa pengalaman paling berharga. Tiap kali orang tanya pengalaman bersalin, mesti penuh excited aku nak cerita.

So cerita bermula dimana sebelum bulan ramadhan tahun 2019, husband dah hantar aku balik kampung sebab aku cakap nak bersalin dekat dengan ibu alang-alang masa berpantang ibu yang jaga. Husband pun turuti hajat wife dia ni. Jadi setiap bulan dia balik kampung dengan harapan aku bersalin masa weekend. Haha

Start aku duduk kampung tu dah week 36. Tapi aku punya gila boleh pi ambil order biskut raya. Aku cakap dengan husband nak business biskut raya atleast dapat la duit poket. Dia redha jelah dengan kehendak wife dia. Aku sebenarnya seram juga takut tak sempat nak siap order. Tiap hari aku cakap dengan baby, "Mirza kalau nak keluar tunggu ibu siap buat biskut raya tau." haha. 

Jadi aku pun mulakan #projekbiskutraya dengan ibu. Kami buat laju-laju siang malam sebab nak habiskan tempahan orang cepat-cepat. Duduk berdua je dengan ibu kat rumah yang lain semua dah duduk luar. Jadi bila petang je kami keluar jalan kat bazaar sebab tinggal berdua malas dah nak masak. Alhamdulillah settle #projekbiskutraya dalam masa dua minggu. 

bersambung....

No comments:

Post a Comment